Miután megvannak a kulcsszavaid, amiket kigyűjtöttél a füzetedbe, vagy egy táblázatba, megnézzük mire mégy velük a google-ban.

1. Melyik szavadból lesz jó

kulcsszó?

A kigyűjtött kulcsszavaidat, kifejezéseidet üsd be a google keresőbe egyenként, és azt a számot amennyi találatot kidob a google, írd be a kulcsszavaid mellé a következő oszlopba. Ha mindegyikkel végeztél, a google találatok számát oszd el a rákeresések számával, természetesen az összes kulcsszónál tedd meg ezt. Így már egy 3 oszlopos táblázatod lesz. Ha számítógépen excel-be csináltad, vagy az OpenOffice táblázatkezelőjében, annyival könnyebb dolgod van, mintha csak a füzetedbe írtad, hogy gépen nagyság szerint sorba tudod őket rendezni.

Kijelölöd az összes oszlopot, és az utolsó számítás szerint sorba rakod, vagyis aszerint a hányados szerint, amit az előbb kiszámoltál: google találatok számát osztottad a rákeresések számával. Növekvő sorrendet hozz létre. Az eredmény azt jelenti számodra, hogy a legkisebb hányadosú kulcsszó a legkedvezőbb számodra. A legnagyobb hányadosú pedig a legkedvezőtlenebb, de ettől függetlenül majd ezzel is lehet dolgozni, például ezek lehetnek majd a kategóriáid vagy címkéid szavai.
Itt még nincs vége!

2. Konkurencia elemzése

Beütöd a kulcsszavaidat ismét a google-be, és megvizsgálod a találatokat amik kijönnek. Nyisd meg az oldalakat, és nézd meg milyen minőségűek, mi a termékük (ha van), milyen kulcsszavakra optimalizálták az oldalukat, milyen pagerank-kel rendelkeznek, mennyi rámutató linkjük van, és honnan mutatnak rá ezek linkek, plusz még, hogy milyen régi az oldal. Ezekből az adatokból ki tudod szűrni, hogy egyáltalán meg tudod-e őket előzni a google találati listáján, melyik kulcsszavaddal tudsz bekerülni az első 10 találatba.

A termékek vizsgálatánál nézd meg hasonló-e ahhoz, amit Te szeretnél csinálni, és nézd meg miben tudnál Te más lenni. Mivel tudnád kiegészíteni, milyen plusz tulajdonsággal tudnád felruházni, vagy milyen plusz információt tudnál még hozzáadni. A konkurencia elemzésénél nézd meg, honnan mutatnak az oldalra külső linkek, mert ezekre a helyekre Te is beregisztrálhatsz vagy írhatsz, hogy a Te oldaladra is mutassanak ezekről a helyekről linkek. A konkurencia oldal kulcsszavait vizsgálva, leshetsz magadnak még plusz kulcsszavakat, amik beleillenek a Te témakörödbe.

A Pagerank érték meghatározásához az interneten vannak pagerank mutató oldalak, ahova beírod a vizsgálandó oldalt, és az megmutatja hanyas pagerank-kel rendelkezik az oldal. Ezt a pagerank értéket a google szabja ki az oldalakra, 1-10-ig terjedhet, minél magasabb a pagerank érték, annál jobb minőségű a google szerint. Tehát neked is arra kell törekedned, hogy minél magasabb értéket kapj majd. A 3-as szintig aránylag könnyű eljutni, persze ez is sok munkát igényel, de tovább jutni a 4-re már nagyon kevesen jutnak. Viszont a PR érték a látogatottságot nem tükrözi.

3. Mi szerint adja a google a pagerank értéket?

  • Tartalom mennyisége – A google robot rendszeresen meglátogatja az oldaladat, és végigpásztázza mennyi tartalom van rajta, és a tartalom illik-e az oldalad témájához, vagyis a címéhez, a description-ben (leírásban) megadott témához, és vizsgálja a kulcsszavaid sűrűségét, mennyiszer fordulnak elő az oldalon.
  • Tartalom frissülése – A google robot azt is figyeli, milyen sűrűn frissül a tartalom. Amelyik oldalon nem talál friss tartalmat, írást, képet, videót, akármit, azt egy kezdő honlapnál nem jó szemmel nézi. Azt gondolja, ezen az oldalon nem lesz több információ, ezért nem is ér sokat az oldal. Később mikor már idősebb az oldal, nincs szükség az állandó mindennapos frissítésre, de az elején ez fontos ahhoz, hogy felfelé lépkedj a google szemében oly fontos pagerank skálán.
  • Oldalra mutató külső linkek – Nagyon sokat számít mennyi link mutat a Te oldaladra más oldalakról. Itt a legjobb, ha  olyan külső oldalakról jönnek linkek, melyek a magasabb pagerankűek, főleg 3,4,5,6, vagy még magasabbak. A másik lényeges, hogy ahonnan a link rád mutat, az az oldal is a témádba vágjon. Mert ha egész más témájú oldalról mutat rád link, az azt jelentené a google számára, hogy arról az oldalról úgysem fognak rákattintani a Te linkedre, hiszen ott más témáról olvasnak az emberek.
  • Oldaladon belüli belső linkek – Az is fontos, hogy te saját oldaladon mennyi link mutat másik tartalomra az oldaladon belül. Például mutathat link a főoldaladról az aloldalaidra. Mutathat link egy bejegyzésből egy másik bejegyzésre, vagy például az eladási (sales) oldaladra. Mutathat link az oldalsávodról egy szöveglinkről, vagy egy képlinkről bármelyik bejegyzésedre, aloldaladra stb.

Ezeket a google robot mind végig nézi, és eszerint minősíti az oldaladat. Ettől a minősítéstől függ, hogy előrébb helyez-e a google keresőben, és hogy milyen pagerank értéket ad az oldaladnak. A pagerank értékek kb. félévente frissülnek.