Az emberek többsége nem szeret a marketinggel foglalkozni. Sokan azt sem tudják mi az. Bevallom régebben mikor főiskolán tanultam marketinget, azt mondtam magamnak, ez a marketing? De hát ezeket eddig is tudtam! Ez egy jó összefoglaló név arra, hogyan lehet eladni egy terméket egy szolgáltatást. Na hát a marketing egyik részterülete a piackutatás. A piackutatás szóról szerintem sok mindenkinek az a régi dolog jut eszébe, amikor a fiatalok vagy nem fiatalok kérdőívekkel rohangáltak az utcán. És sokszor, hogy meglegyen az előírt kitöltött kérdőív mennyiség, inkább ők maguk kitöltötték azt.

Ma már sokkal nagyobb jelentősége van a piackutatásnak,  a hatalmas termékmennyiség miatt, és persze a sok vállalkozó miatt, akik mind vagy terméket árusítanak, vagy valamilyen szolgáltatást adnak el. Mielőtt valaki is belekezd egy új üzleti ötletének megvalósításába, előtte meg kell néznie a konkurenciát. Fel kell mérnie a piacot, mit keresnek az emberek, milyen áron kapják meg, mivel lehet eltérni a konkurens cégtől, vállalkozótól.

Az internet segítségével ma már ez gyerekjátéknak számít. Tényleg el sem tudom képzelni hogyan kutatnánk ma piacot internet nélkül. Hú, hát elég nehéz lenne! És mennyi idő?!

Attól függetlenül hogy van egy eszközünk ehhez a feladathoz (az internet), nem szabad félvállról venni a feladatot. Ha csak úgy nagyjából végezzük el, lehet hogy sok felesleges kört fogunk futni. Ha viszont a alaposan megcsináljuk, rengeteg későbbi kínlódástól óvhatjuk meg a magunkat. Úgyhogy szánjunk rá elég időt.

De maradjunk az internetes munkánál, és nézzük ennek szemszögéből a piackutatást. A mi üzletünkkel kapcsolatban végezhetünk piackutatást azzal a termékkel kapcsolatban amivel dolgozunk. Körbejárhatjuk az egész termékkategóriát, kik használják, mikor használják stb. Persze az is jó lenne ha ezek az emberek akik ilyesmi terméket keresnek, meg is találnának minket a termékünkkel együtt.

Ezért megnézzük például, hogy a keresőkben milyen találatok jönnek ki a mi termékünkkel, szolgáltatásunkkal kapcsolatos szavakra. Ezután pedig megvizsgáljuk azokat. Ha jó végezzük dolgunkat, akkor rövid időn belül mi is a google első oldalára kerülhetünk. Persze ehhez van egy csomó feladat, vagy trükk, vagy hogy is nevezzem, amiken végig kell sasszézni, de aztán nagyon szép eredményeket lehet elérni. Ha pedig már ott vagyunk az első oldalon, egyre könnyebb lesz a marketing következő részterülete: az értékesítés. Ezzel ellentétben a közösségi médiákon sokkal hamarabb érhetünk el sikereket ha ott sokat jelen vagyunk naponta legalább 3x posztolunk.

Szóval ha weboldalt, blogot is szeretnél az üzletedhez az első feladataid között legyen, hogy kutasd a piacot, és elemezd a konkurenciát.