Amikor már megvan nagyjából a témaköröd amiben a termékkel fogsz üzletelni, ki kell találnod ki lesz a Te célpiacod.

A célpiac vagy célközönség, az a csoport, akiknek szól a weboldalad, akik olvasni fogják a weboldalad, akik használnák a terméked. Kinek lehet szüksége arra a termékre, szolgáltatásra amivel foglalkozol.Tudod hogyan élik az életüket, milyen feladatokkal kell szembenézniük a mindennapjaikban, milyen problémáik vannak, hogyan gondolkoznak. Persze ezeket utólag is meg lehet tudni róluk, ha esetleg olyan piacot választasz akiket “nem ismersz” vagyis nem ismered pl. a szokásaikat, életérzéseiket.Ha ez az utóbbi eset áll fent, hogy miután kiválasztottad őket és utólag szeretnéd megtudni róluk milyen tulajdonságokkal rendelkeznek, akkor ezt megteheted kérdőivek kitöltésével, amiket felteszel az oldaladra, vagy feltöltesz ingyenes tárhelyekre.

Ha viszont már előre ismered a célpiacodat, akkor könnyebb dolgod van, mert át tudod érezni az érzéseiket. Most lehet furának tartod, hogy érzésekről írok, de ha jól meggondolod pl.: a tévében és az újságokban is a reklámok a tv-nézők érzelmeire hatnak. A tévés reklámok a vizuális és hanghatásokra hatnak, míg az újságokban a csak a vizuális hatással kell hogy felkeltsék az olvasó érdeklődését. Ha pedig elérték a különböző hatásuk a céljaikat, akkor cselekvésre, vásárlásra ösztönzik a tévénézőket, újságolvasókat.
Tehát ezért fontos, hogy ismerd a célpiacod érzéseit. 
Tájékozódhatsz különböző weboldalakon, fórumokon, blogokon az internet segítségével, és egyéb média eszközök segítségével, tévéből, rádióból, újságokból.