Amikor blogod, honlapod, webáruházad van egyik fontos cél, hogy látogatókat szerezz az oldalra. Hiszen minél több látogatód van, annál több vevőd is lehet. Ebből indulunk ki, de nem így van. Mert nem mindegy milyenek ezek a látogatók. Valóban érdekli őket amiről írsz, ami a te témaköröd, vagy csak odatévedtek egy rosszul kommunikált bejegyzésre és a végén soha többet vissza sem jönnek az oldaladra.

Tehát az lenne a cél, hogy olyan látogatókat szerezz, akik ténylegesen érdeklődnek a témád iránt, akikből valóban a vevőid lehetnek. Nem mindegy hogy napi 50 látogatód van és abból 10 vásárol is, vagy napi 500 van és abból 3 vásárol. Vagyis nem a látogatóidnak a száma számít, hanem a minősége, hogy ilyen csúnyán fejezzem ki magam.

Honnan is jöhetnek a látogatók?

  1. Keresőkből: bizonyos kulcsszavakra rákeresve pl.: a google-ben, a Te oldaladra jutnak.
  2. Közvetlen: lehet, hogy jártak már valamikor az oldaladon és megjegyezték az url címét, mikor eszükbe jut csak bepötyögik a böngészőbe. Elég ha az első pár betűt beírják, a böngésző már ki is dobja az url címet.
  3. Linképítésből : linkmarketing során, amelyik oldalakra be lett linkelve az oldal, onnan is jöhetnek. Vagyis linkmegosztókból, linkkatalógusokból.
  4. Más oldalakról: ha kommentelsz valamilyen oldalon, és azt sokan olvassák, megnézhetik a Te honlapod is, ha ott elkérték a weboldalad címét.
  5. Hírlevélből: ha küldesz ki hírlevelet a feliratkozóidnak, és abban van az oldaladra mutató link
  6. Képekre kattintva: ha az oldaladon vannak képek és azokat keresőbaráttá teszed, a google-ben a képekre keresve a megadott kulcsszvakra kidobja azokat.
  7. Videómegosztókból: tölthetsz fel videókat különböző videómegosztókra, és abban szerepelhet az oldalad neve.
  8. Facebookról: rajongói oldal rendszeres tartalom építéséből is rengetegen jöhetnek.
  9. Magazinokból: írhatsz cikkeket online magazinoknak, onnan is sok látogató jön, akit érdekel a témád bővebben is.
  10. Google térképről: hozzáadhatod a vállalkozásod adatait a google térképhez, így ha valaki helyhez kötötten keres, téged is megtalál.