konkurencia vizsgalataAmikor saját weboldalt készítesz, és szeretnéd hogy a google-ból megtalálják az oldaladat, arra kell törekedni, hogy a kulcsszavaidra kidobja a Google az oldalad, ha valaki beírja őket a keresőbe. Az viszont nagyon nem mindegy, hogy hányadik helyen dobja ki az 1. az 5. a 22. vagy a 115. helyen.

Hogyan keresnek a google-ben az emberek?

Az emberek nagy többsége ha valamit keres google-ben, akkor első 10 találatot nézi meg. Alapból a google telepítésénél úgy van beállítva, hogy a találatok száma egy oldalon, 10 találat legyen. Nagyon sokan ezt így is hagyják, pedig át lehet állítani a keresési beállításoknál, hogy 10, 20, 30, 50 vagy, 100 találat legyen egy oldalon. Véleményem szerint jobb lenne, ha mindenki átállítaná legalább a 20-ra, mert érdemleges találatot több eséllyel talál valaki több találat között.

Ehelyett így működik a keresés az esetek 80%-ban: illető beírja amit keres, legörget az első oldalon, végigpásztázza a 10 találatot, mivel alapból ez van beállítva, ha nem talál neki megfelelő találatot, visszagörget az oldal tetejére, és beírja másféleképpen amire kíváncsi. Újra görget stb. A második oldalra kevesen kattintanak át. Hát ezért fontos, hogy a kulcsszavaidra az első 10 találatban benne legyél, hogy minél nagyobb eséllyel rákattintsanak a Te oldaladra.

Konkurencia oldalak vizsgálata

Ezért mikor összeállítottad a kulcsszavas listádat, beütöd azokat a google-be egyenként, és megnézed milyen találatok jönnek ki rá, amelyek a Te konkurenciád lehetnek. Megvizsgálod oldalanként a következőket:

  1. Milyen pagerank-kel rendelkezik a konkurencia oldala? A pagerank értéket a google adja, ezzel minősíti az weboldalakat, 1-10 értéket ad nekik.
  2. Mennyi más oldalról rámutató külső link mutat rá? Honnan mutatnak rá ezek a linkek?
  3. Hány oldalát indexelte be a google?
  4. Milyen régi az oldal?
  5. Milyen kulcsszavakra pozicionált az oldal?
  6. Hogyan van felépítve a konkurencia oldala, milyen sűrűséggel szerepelnek a kulcsszavak? Milyen a tartalom felépítése? Milyen terméket árul és hogyan tesz ezt?
  7. Ha hasonló terméke van mint neked, miben lehetsz Te más, mivel nyújthatsz többet mint a konkurens oldal?

Ha a kulcsszavaidra google által kidobott találatok között van olyan, amelyik megelőzhető (illetve csúnya szavakkal kitúrható az első 10-ből), bátran haszálhatod azt a kulcsszót. Ha nagyon erős jó minőségű oldalak jönnek ki a találatokra, akkor is használhatod az adott kulcsszót, csak akkor nem ez lesz lesz a fő kulcsszavad, hanem csak másodlagos kulcsszavad lesz. A másik, hogy erre a kulcsszóra nem a keresőkből fognak rád találni, hanem például egy linkgyűjteményből vagy linkkatalógusból, ahova ezzel a kulcsszóval regisztráltál be, vagy ha erre a szóra optimalizálsz egy Adwords hirdetés kapcsán.