saját termék- vállalkozás ötletHa kezdeni akarsz valamihez, pénzkeresésen, vállalkozás ötleten töröd a fejed, mindig ez a probléma: nincs ötletem, mihez kezdhetnék, mivel tudnék vállalkozni. Íme egy lehetőség, amibe bárki belekezdhet akinek van kis huzalma a számítógépen végzendő munkához. Egy vállalkozás ötlet, amiben a nagyszerű pedig az, hogy ha jelenleg éppen van is munkád, mellette is elkezdheted másodállásban. A későbbiekben, pedig ha belejössz, és jól csinálod, akár főállású vállalkozóként is folytathatod. Másodállású vállalkozóként nem kell járulékokat sem fizetned, mert azt a mostani munkáltatód fizeti. Szóval kezdjünk is neki! Amíg nem érsz el a terméked értékesítéséig, addig nem is kell kiváltanod a vállalkozóit.

A munka:

Saját termék készítése és értékesítése az interneten.

Lépésről lépésre haladunk, ha lehet minden fejezet után csináld meg amiről tanulunk. 

1. Saját termék kitalálása

Olyan terméket kell kitalálnod, amire van piaci igény, vagyis van rá kereslet. Ha nem érdekli az embereket a terméked, akkor nem is fogják megvenni. Mindemellett amit kitalálsz, olyan témában kell megszületnie, amivel Te is szeretsz foglalkozni, szeretsz rajta gondolkozni, szeretsz a témában újdonságok után kutatni, szeretsz róla írni és beszélni. Mert csak olyan területen lehetsz sikeres, amit szeretsz is csinálni. De kanyarodjunk vissza az elejére, először is mérd fel mihez értesz.

Mihez értesz?

Írd le egy füzetbe amihez értesz, például: nyelvtudás, főzés, kertészkedés, kutyák, könyvelés, lakberendezés, fodrászat, műköröm, marketing, programozás, ékszerkészítés, varrás, jóga, sportolás – aerobic, futás, úszás, stb,  természetjárás, lélektan, ezotéria….

Vedd sorra a tanulmányaidat, hobbijaidat, mindent amihez értesz. Itt találsz pár irányadó termék ötletet.

Vajon fokozódó, felfelé ívelő érdeklődés van ezen a terlüten, vagy hanyatló, lefelé ívelő? Kezdődik a piackutatás!

Ha megvan, akkor a http://www.google.com/insights/search/?hl=hu oldalon írd be a keresett kifejezésekbe egyenként mindet, majd nézd meg, hogy milyen irányban halad a rákeresések száma: növekvő vagy csökkenő. Ne csak a fő területet írd be, mondjuk azt hogy aerobic, hanem azon belül például ha a zumba érdekel, akkor írd be hogy zumba. Látni fogod hogy az “aerobic” jelenleg csökkenést mutat, de a “zumba” szó már növekvő kereséseket bír.

Ha legörgetsz a lap aljára jobbról, azt is láthatod melyek még azok a hasonló kifejezések, amelyekre egyre többen keresnek (Növekvő keresések). Ezeket írd ki magadnak. Nézd végig az összes területet amit kiírtál a füzetedbe, mindent amihez értesz. A végeredményt persze egy excel táblázatba is bepötyögheted, ha nem szeretsz körmölni.

Számszerűsítve ugyan mennyien keresnek az adott témákra, szavakra?

Menj erre az oldalra: https://adwords.google.com/o/Targeting/Explorer?__u=1000000000&__c=1000000000&ideaRequestType=KEYWORD_IDEAS#search.none

Ezután üsd be a szavakat, amiket kigyűjtöttél, és nézd meg mennyien keresnek rá egy hónapban átlagosan. Alatta pedig kulcsszó ötleteket találsz a témához kapcsolódóan, melyekből szintén kiszűrheted ami érdekes lehet számodra, ezeket is írd be a táblázatodba vagy a füzetedbe. Ne csak szavakat keress, hanem kifejezéseket is.

A következő anyagban megtanulhatod, hogyan elemezd a konkurenciát.

 Ha a leírtakkal kapcsolatban kérdésed van, a hozzászólásokban megkérdezheted.