Ezt úgy tudod meg, hogy állandóan figyeled mennyi feliratkozód van, hányan olvassák az oldalad, vannak-e hozzászólások az írásaidra, vannak-e visszajelzések. Na és mérni kell a konverziót vagyis az oldaladra érkező látogatók milyen arányban tesznek eleget az általad felállított célnak, vagyis ha például feliratkozókat gyűjtesz az oldalon a látogatóid hány százaléka iratkozik fel, ha vásárlásra ösztönzöd őket hány százalékból lesz vásárló, stb.

A Google-Analytics segítségével pedig mindent nyomon tudsz követni:

  • Melyik nap mennyien olvasták az oldalad,
  • hova valósiak, melyik városból vagy, melyik országból olvasnak,
  • milyen kulcsszavakra kerestek a google-ban, ahonnan a te oldaladra érkeztek,
  • vagy milyen másik oldalról érkeztek hozzád,
  • mennyi időt töltöttek az oldaladon,
  • a weboldalon belül hány oldalt néztek még meg,
  • melyik oldalról léptek ki és hagyták el az oldaladat.
  • stb.
Ezeket a jelentéseket megvizsgálod. Ha túl kevés időt töltenek az oldaladon akkor is valami baj lehet az oldaladon, ilyenkor fogod magad és kijavítod a szövegeidet, ahol úgy látod nem úgy alakulnak a dolgok ahogy Te szeretnéd.
Aztán az idő teltével pedig jönnek a dicsérő szavak, ha jól csinálod, akkor köszönő leveleket, köszönő hozzászólásokat fogsz kapni, melyek csak arra utalhatnak hogy van haszna annak amit csinálsz.
Azt viszont nem szabad elfelejteni, hogy folyamatosan mérni és tesztelni kell, ahhoz hogy minél jobb eredményt tudj elérni.